Proces


Zadania będziecie wykonywać w trzech, równych grupach. W każdej z nich należy wybrać lidera, który będzie koordynował cały proces i porozumiewał się z couchem/nauczycielem. Każdy z Was powinien zapoznać się osobiście ze źródłami. Całość zadania należy wykonać wspólnie, ale możecie podzielić się materiałem. W celu omawiania kolejnych etapów pracy możecie spotykać się osobiście, albo wirtualnie wykorzystując narzędzia TIK (np. mail, Facebook, Skype). Na wykonanie zadań macie dwa tygodnie. 

 Powodzenia!

I. Grupa literacka "Uwaga Stalking!"


Przeczytajcie fragmenty książki Adele Griffin Gra o Juliana. Wykonajcie folder w Microsoft Word według wzoru:



Strona A - tutaj napiszcie tytuł "Uwaga Stalking!" oraz wstawcie zainspirowaną fragmentem książki ilustrację wykonaną w Power Point.


Strona B - Wyjaśnijcie krótko czym jest stalking (materiały znajdziecie w zakładce "źródła") i na podstawie fragmentu książki wskażcie, czym stalkerzy posługują się nękając swoją ofiarę.



Strona C - Stwórzcie rysopis nękającego "Stukadełko" Stalkera.



Strona D - Scharakteryzujcie tytułowe "Stukadełko". Wstawcie obraz "Stukadełka" wykonany przez Was w programie Power Point.



Strona E - Napiszcie, co tytułowe "Stukadełko" i jej koleżanka Natalia mogłyby zrobić i gdzie się zwrócić z prośbą o pomoc. Wykorzystajcie materiały zamieszczone w źródłach. Na dole zamieśćcie tutaj autorów folderu.



Uwaga! Jeśli grupa uzna, że umie posługiwać się innymi programami graficznymi niż Power Point - oczywiście może je wykorzystać.




II. Grupa artystyczna "Nie podawaj swoich danych osobowych."



- Posłuchajcie piosenki "Fajnie w internecie". Stwórzcie plakat z pomocą programu Power Point "Jak ułożyć mądre hasło do Internetu" oraz ulotki w Microsoft Word "Nie podawaj swoich danych osobowych", którą rozdacie kolegom i koleżankom.


- Wykonajcie zadanie ze strony http://LearningApps.org/watch?v=pzv4zh91k01

- Ułóżcie piosenkę na temat "Czym mogęś się podzielić w sieci?" korzystając z programu http://vocaroo.com/.



III. Grupa medialna "Jak bezpiecznie surfować po internecie?"


zadanie nr 1

Napiszcie w wordzie 5 wyrazów bliskoznacznych związanych ze słowem „cyberprzemoc” a następnie ułóżcie z nimi 5 zdań.


Zadanie nr 2  

Wejdźcie na stronę http://www.sieciaki.pl/sieciomisja/porady/1Na podstawie podanego źródła postarajcie się stworzyć napis graficzny (czyli za pomocą obrazków, bądź krótkich haseł) na dużym brystolu  dotyczący zasady bezpiecznego surfowania po internecie.


Zadanie nr 3

Przeczytajcie historię znajdującą się pod wskazanym linkiem. Nagrywając się nawzajem za pomocą kamery, telefonu, bądź innego sprzętu spełniającego funkcję kamery odpowiedzcie na następujące pytania:
- Jak powinien zachować się główny bohater historii?
- Czego na pewno nie powinien robić, a co może, pod pewnymi warunkami?
- Kim może być druga osoba?
- Czym może grozić zachowanie głównego bohatera?

Historia o Maćku:

Maciek nagrał kamerą w telefonie swoją koleżankę – Olę, jak całuje się z chłopakiem. Następnie rozesłał ten film do kolegów z klasy. Niektórzy wysłali go innym znajomym. Ktoś opublikował ten film w Internecie. W Internecie zaczęły pojawiać się przykre dla dziewczyny komentarze.